14.02.2016

KARTKOWANIE Z ANIĄ - LUTY

Crochet - stitchingcards.com
Walentynki, walentynki...  I dwa serca - "wydziergane" na szydełku powyżej i "wydziergane" na drutach poniżej. 

Knitting - stitchingcards.com
To tak poza organizowaną przez Anię zabawą, a teraz do rzeczy. 


W lutowej edycji zabawy Kartki przez cały rok Ania zaproponowała nam zrobienie kartek z motywem bałwana (kartka bożonarodzeniowa), kurczaka (kartka wielkanocna) i serca (kartka na dowolną okazję).

http://iwanna59.blogspot.com/2016/01/kartki-przez-cay-rok-luty.html

Serce. Wspominałam już kiedyś, że w kwestii zdobienia kartek jestem impotentką cierpiącą na permanentny przerost ambicji nad umiejętnościami, jednak zabawa Ani wyzwoliła u mnie maleńkie pokłady kreatywności, o ile można tak nazwać oglądanie prac innych osób na Pintereście, jednak mimo pierdyliona obejrzanych kartek nic ciekawego do głowy mi nie przyszło. Sprawę dodatkowo utrudniał fakt, że obrazek, który zamierzałam wykorzystać wyszyłam już jakiś czas temu na kartonie w kolorze ecru, a karton na bazę kartki mam już tylko biały i jakoś tak mi te dwa kolory nie bardzo do siebie pasowały. W końcu, zrezygnowana, wydrukowałam tło z motywem juty, nakleiłam na nie obrazek, a całość na białą bazę, a że biel marginesu nadal gryzła mi się z beżem tła, to chwyciłam za czerwony flamaster i wyszło co wyszło, a przecież można było od razu nakleić tło i obrazek na czerwony karton i efekt byłby o wiele bardziej estetyczny, tyle że gdy robiłam taką przymiarkę stwierdziłam, że to nie to. Mam tylko nadzieję, że mimo wszystko kartka spodoba się Julce, o której wspominałam w poprzednim poście, bo to właśnie ona jest jej adresatką. 

Fairies with a Heart - stitchingcards.com
Kurczak. Początkowo kurczak miał być wyhaftowany krzyżykami na kartonie, ale gdy zobaczyłam, ile dziurek musiałabym zrobić, odpuściłam sobie, a że już od jakiegoś czasu chodził za mną pomysł przerobienia wzoru haftu krzyżykowego na haft pętelkowy, to właśnie przy okazji zabawy u Ani postanowiłam wcielić go w życie. Wzór na kurczaka znalazłam w Katalogu wzorów haftu krzyżykowego. Haftowałam trzema nitkami muliny na kanwie Linda 27ct z Zweigartu o gęstości 107 nitek na 10 cm i gdybym chciała wyhaftować kurczaka w skali 1:1, czyli jeden krzyżyk to jedna pętelka, to byłby on mikroskopijny, dlatego krzyżyk zastąpiłam czterema pętelkami i też duży nie jest - następnym razem spróbuję z dziewięcioma pętelkami na krzyżyk. Mam nadzieję, że widać, że kurczak to kurczak, trawa to trawa (to widać najlepiej), kwiaty to kwiaty, a motyl to motyl. Przestrzeń nad haftem trochę goła, ale trudno, niech już taka zostanie. Inspiracji do oprawy również szukałam na Pintereście, ale już na spokojnie, bez takiego ciśnienia jak przy kartce z sercem, a kokardkę zawiązałam na widelcu.

Haft pętelkowy inaczej punch needle

Bałwan. Przyznam nieskromnie, że z tej kartki jestem najbardziej zadowolona, bo efekt końcowy jest w 100% zgodny z tym, co chciałam osiągnąć. Po raz kolejny utwierdziłam się w przekonaniu, że proste rozwiązania są najlepsze. Szkoda tylko, że te proste rozwiązania bardziej podobają mi się w wykonaniu innych, niż moim. Śnieżynki zrobiłam dziurkaczem pożyczonym od mojej małej Siostrzenicy - ja takim specjalistycznym sprzętem nie dysponuję. No dobra, mam jednego zdobycznego maleńkiego motylka i to wszystko w tej kwestii
 
Snowman - stitchingcards.com
I jeszcze kolaż na koniec i pędzę wyszywać kolejne kartki wielkanocne, bo to już połowa lutego, za miesiąc trzeba je wysyłać, żeby nie utknęły w przedświątecznym pocztowym korku, a mam tylko dwie. Nie, żebym ich nie wiadomo ile potrzebowała, ale jeszcze kilku mi brakuje.

 

Wszystkiego serdecznego Wam życzę :-) 

60 komentarzy:

  1. Mnie zachwycił kurczak;) jest niesamowity ...taki ekstra;).puchaty;)pozdrawiam


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marto, miło mi czytać takie słowa :-)

      Usuń
  2. Karteczki na zabawę u Ani fajne, ale mnie zachwyciły te dwie pierwsze na szydełku i na drutach, są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Karteczki swietnie ci wyszly nie krytykuj tak siebie bo nie ma za co uwazam ze swietna robote wykonalas. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo za miłe słowa, pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Przepiękne, radosne karteczki!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne hafty ! Rozbawily mnie amorki ,kurczaczek wyglada tak puszek ,chcialoby sie go poglaskac :-)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekne karteczki. A kurczaczek jest genialny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne kartki, a kurczak rewelacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anetko cudne te Twoje karteczki. Cieszę się bardzo że mogę je oglądać w swojej zabawie i cieszę się również że tak dużo napisałaś na ich temat. Kurczak haftem pętelkowym mnie zauroczył, tym bardziej że widzę coś takiego po raz pierwszy. Nigdy też nie słyszałam o takiej technice , więc zaraz pędzę sprawdzić czym się to je .
    Oczywiście kolaż do mnie dotarł, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :-)

      Haft pętelkowy jest stary jak świat.

      Usuń
  9. Anetko wszystkie 3 są cudowne,ale ten kurczak jest zarąbisty,taki mocno puchaty,prawie jak żywy.
    Cudowny jest ten haft,muszę się nim zainteresować bo chyba wart tego.
    POzdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Danusiu, pozdrawiam serdecznie :-)

      Usuń
  10. Serduch na szydełku i na drutach cudne bardzo mi się podobają :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne są te karteczki :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aleksandro, pozdrawiam :-)

      Usuń
  12. bardzo fajne karteczki :) wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko pięknie, anioły niesamowite..., ale kurczak pobił wszystko ... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne serduszkowe wzory :-) Pozostałe równie piękne :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne kartki, wszystkie <3
    Puchaty kurczak fantastyczny :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne sa wszystkie. Podziwiam ten haft matematyczny. Super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękniutkie. Urzekło mnie to serducho :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ cuda! Piękne te Twoje Walentynki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Te wzorki są rewelacyjne! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkie kartki cudne bez wyjątku! Bałwan faktycznie ma w sobie to "coś" (a prostota sama się obroni), ale jak dla mnie jednak kurczak na pierwszym miejscu, jeździłam paluchem po ekranie, żeby go pogłaskać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu za tak miłe słowa :-)

      Usuń
  21. Śliczne karteczki wykonane ciekawymi technikami. Gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Podoba mi się rozplanowanie kartki "bałwankowej", urocze aniołki z serduszkiem, ale kurczak... Puchaty, żółciutki - żaden haft krzyżykowy tego nie odda. Twoje pętelki sprawiły, że ma się ochotę koniecznie go dotknąć i potarmosić :0
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Magdo za tak miłe słowa i Twoją obecność tutaj :-)

      Usuń
  23. Z przyjemnością oglądam prace w innych technikach, fajnie aniołki łapią serduszko, kurczak taki "nadęty" :) ale bałwanek nad wszystkimi góruje - świetny model.

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne karteczki :) Bardzo mi się podobają te "dziergane" serduszka, rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne karteczki:) A kurczaczek skradł moje serce he he jest super:) O takim hafcie jeszcze nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Natalio :-)

      Cieszę się, że spodobały Ci się moje prototypowe pętelki.

      Usuń
  26. Twoje dziergane serduszka są cudne !

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniałe karteczki, jestem nimi oczarowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izo, cieszę się, że Ci się podobają :-)

      Usuń
  28. Supełkowy kurczaczek? na czym to polega?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pętelkowy. Haftuje się soecjalną igłą na lewej stronie haftu, z prawej wychodzą pętelki takie jak na ręczniku frotte.

      Usuń

Dziękuję :-)