08.03.2015

KORALIKOWA

Free Bead Stitching Cards Pattern 2 - stitchingcards.com
Wszystkiego dobrego z okazji Dnia Kobiet i koralikowy kwiatek dla Was, czyli druga szansa szklanych koralików, takich najzwyklejszych. Próbowałam bawić się w Kopciuszka i wybierać koraliki zbliżone kształtem i rozmiarem (niby miały być milimetrowe), ale momentami brakowało mi cierpliwości co widać po miejscami zwichrowanych płatkach. I tutaj mam pytanie do koralikujących Pań, do Marzeny Kaim, do Ranyi i innych będących w temacie - jakich koralików używacie do swoich przepięknych prac i czy to prawda, że Toho są równe?  

Do poczytania za tydzień :-)

34 komentarze:

  1. Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet:))))
    Karteczka śliczna, żadnych nierówności nie widać:))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładna karteczka, koraliki bardzo do niej pasują :) Wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo tych drobnych nierówności i tak karteczka jest świetna.Fajny masz pomysł z tymi koralikami na kartce, rzadko spotykane a jak efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidko :-)

      Pomysł z koralikami niestety nie mój, tylko autora wzoru.

      Usuń
  4. Śliczna karteczka :)
    A widziałaś żywe kwiatki, żeby wszystkie płatki miały równe? - i na tym polega ich urok.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Eluniu :-)

      Faktycznie, żywe kwiatki nie są idealnie równe, ale przy moim skrzywieniu w stronę perfekcjonizmu idealne być muszą.

      Usuń
  5. cos bradzo ciekawego powstało z tych koralików,super

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie się prezentuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny koralikowy pomysł... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anetko, dziękuję za koralikowego kwiatka :-). Ode mnie masz wirtualnego buziaka :-)
    Bardzo fajny pomysł z koralikami, dopiero na powiększeniu widać, że trafiły Ci się wybitne krzywulce. Postaram się w skrócie opowiedzieć, a w razie czego pytaj o wszystko mailem.
    Unikam koralików niewiadomego pochodzenia, również tych z Empiku bo można się przy nich popłakać. Faktycznie Toho są wysokiej jakości, ale i tu czasem się trafiają nierówności. Preciosa też jest całkiem fajna, tańsza od Toho, ale częściej trafisz na nierówne. Oczywiście w obu przypadkach nie będzie takich problemów jak przy tych, których użyłaś.
    Żeby za dużo nie pisać polecam Ci stronę sklepu, gdzie koraliki są fantastycznie opisane: http://beadbeauty.pl/koraliki-japonskie-toho-c-22.html
    Z doświadczenia mogę powiedzieć, że najrówniejsze Toho są tzw. opaque, czyli nieprzeźroczyste. 11/0 to rozmiar najbardziej popularny, 15/0 są mniejsze, 8/0 większe.
    Jeszcze kwestia nici, jeżeli przy hafcie matematycznym przez koraliki przejdziesz nicią tylko raz, to również mogą się nierówno ułożyć, wtedy spróbuj jeszcze raz i jak trzeba to kolejny raz. Koraliki mają też różnej wielkości otwory, więc jeżeli nić jest cienka, to siłą rzeczy trzeba nić przepleść kilka razy.
    Anetko, mogłabym elaborat napisać, ale to nie miejsce tutaj :-). Pytaj, pomogę.
    Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beato za tak wyczerpującą odpowiedź. Te koraliki kupiłam na próbę, żeby zobaczyć, czy wyszywanie nimi w ogóle będzie mi szło. Próbowałam też wyszywać koralikami plastikowymi - te są przynajmniej równe i od razu kartka ładniej wygląda.

      Usuń
  9. Cudna ta karteczka, i Tobie równiez najlepsze życzenia . Hm , ale pomysł koralików w hafcie matematycznym bardzo mi się spodobał.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :-)

      I mnie koraliki w hafce matematycznym bardzo się podobają i nawet chciałam iść na warsztaty z haftu koralikowego, ale jak zobaczyłam, ile dłubania przy nim jest, to odpuściłam w obawie, że oślepnę.

      Usuń
  10. Piękna karteczka! Tobie również wszystkiego najlepszego:)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo fajna karteczka - ja jeszcze z koralikami nie próbowałam a chyba będę musiała bo koralików u mnie sporo leży w skrzynce i czeka na swoje 5 minut :) dla Ciebie również wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Mirko :-)

      Koralików spróbuj, bo jak sama widzisz, bardzo ładnie taki haft wygląda, a przy równych koralikach efekt jest jeszcze lepszy.

      Usuń
  12. Karteczka super , wybieranie równych koralików musiało byc pracochłonne ;D. Dla mnie toho przedewszystkim a przerabiałam juz troche innych niby równych. Więc jak najbardziej polecam jeżeli masz zamiar jeszcze łączyc swój haft z koralikami bo efekt jest naprawdę super :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzeno :-)

      Wybieranie równych koralików rzeczywiście trochę czasu i nerwów zabiera, zresztą sama doskonale wiesz, jak to jest. Z tego co widziałam na blogach, Toho są chyba najbardziej popularne i pewnie kiedyś się na nie skuszę.

      Usuń
  13. Śliczna karteczka i ja tam nic nie widzę w różnicy koralików :) Kwiaty mają swój własny urok w takiej cudnej wersji :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu i zapraszam ponownie :-)

      Usuń
  14. Kartka śliczna, nawet z nierównymi koralikami :)
    Kiedy koralikująca sąsiadka odkryła Toho, dostałam od niej w spadku wszystkie inne 'no name" . Czyli coś w ich dobrej jakości jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Magdo :-)

      Może wkrótce Toho sprawdzę osobiście, ale najpierw trzeba za bezkoralikowe wielkanocne kartki się wziąć, bo czas ucieka.

      Usuń
  15. Ale świetna karteczka, jeszcze nie widziałam takiej z koralikami, super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, cieszę się, ze Ci się podoba :-)

      Usuń
  16. Super karteczka, ciekawe jak Ty to robisz, że te koraliki się trzymają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Weroniko :-)

      Koraliki są przyszyte.

      Usuń

Dziękuję :-)