23.11.2014

PIERWSZA ŚWIĄTECZNA

Kartek świątecznych w tym roku robić nie planowałam, bo mam duży ich zapas z roku ubiegłego (tutaj), ale że w Cyklicznych kolorkach u Danutki kolorem na listopad jest kolor złoty, to się skusiłam. Spośród czterech dopuszczalnych opcji kolorystycznych wybrałam tę, która najczęściej gości na moich powiekach, czyli złoto z fioletem. 


Złoto przede wszystkim kojarzy mi się z mitem o królu Midasie i jedenastym rozdziałem "O dwóch takich, co ukradli księżyc" Kornela Makuszyńskiego. Lubię je mieć na paznokciach, a także na powiekach, bo podobnie jak fiolet ładnie współgra z zielenią moich oczu i podkreśla ją. W dzieciństwie zachwycałam się złotem w kościołach - podobały mi się wszelkiego rodzaju złote zdobienia,  o naczyniach liturgicznych, czy drzwiczkach tabernakulum nie wspominając. W domu złota nie mam zbyt wiele - trzy małe słoniki na szczęście i uchwyty szuflad komódki. Biżuterii złotej jako takiej nie posiadam, choć coś tam w kolorze złota się znajdzie, ale niewiele. W szafie z ubraniami aż jeden, kupiony trzy tygodnie temu, długi i ciepły beżowy golf ze złotą nitką. W moich pracach złoto gości wtedy, gdy do ich wykonania używam nici metalizowanych i/lub złotych koralików.

Sfotografowanie złota nie sprawiło mi problemu. Bardziej przerażał mnie fiolet, który na zdjęciach lubi zmieniać swój odcień na niebieski, co doskonale widać na fioletowym koraliku zdobiącym gwiazdę na czubku choinki. Ramkę i maziaje wokół choinki zrobiłam cieniem do powiek w kolorze starego złota, bombki i świeczki są złoto-czerwone.
Christmas Tree - form-a-lines.net - w trakcie

Christmas Tree - form-a-lines.net - z bliska

Christmas Tree - form-a-lines.net - efekt końcowy

Christmas Tree - form-a-lines.net - tu drobinki złota są widoczne najlepiej

Christmas Tree - form-a-lines.net
Udanego tygodnia Wam życzę :-)

105 komentarzy:

  1. Jaka cudna choineczka! Piękne są te hafty, ale chyba wolę je podziwiać niż sama robić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justyno :-)

      W hafcie matematycznym zakochałam się od pierwszego wejrzenia pod koniec podstawówki, kiedy rok starsza koleżanka przeciągała kolorowe nitki pomiędzy gwoździkami wbitymi w deskę, więc jak po latach odkryłam przypadkiem to samo, tyle że w wersji na kartonie nie mogłam nie spróbować i tak mi zostało.

      Usuń
  2. Famtastuczma jest ta choineczka... i te kolory... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Karteczka jest śliczna :) a przypomniałam sobie to przeciąganie na gwoździach, też to robiłam, na lekcji techniki:) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Renato i pozdrawiam również :-)

      Usuń
  4. śliczna złota choineczka :) ja też wyszywałam taką ale tradycyjną- zieloną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna choinka! A jeszcze połączeniu z cekinami i koralikami - wygląda niesamowicie. Bardzo lubię haft matematyczny, tylko przygotowanie wzoru do haftu jest czasochłonne :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Majeczko :-)

      To prawda, przygotowanie wzoru do haftu jest czasochłonne, dlatego korzystam z gotowych wzorów, które tylko wystarczy wydziurkować i haftować.

      Usuń
  6. Choinka ciekawie wykonana, widać że kochasz ten haft :) wyszła ci bardzo bardzo ładnie ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marzenko i pozdrawiam również :-)

      Usuń
  7. Nawet nie próbuję tego robić, chociaż bardzo mi sie podoba, Choinka jest śliczna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alu i zachęcam do spróbowania :-)

      Usuń
  8. Super , lekko i z klasą :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu, pozdrawiam również :-)

      Usuń
  9. Jaką piękna taka zjawiskowa cudowa: )

    OdpowiedzUsuń
  10. Anetko super są te Twoje choineczki, wyglądaja świetnie w tych kolorach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lidko :-)

      To jest jedna i ta sama choinka w kilku ujęciach przy różnym oświetleniu, żeby nie było wątpliwości, że kolory są przepisowe.

      Usuń
  11. Ale się narobiłas- podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cierpliwości potrzeba:) Fajny pomysł. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alicjo i pozdrawiam również :-)

      Usuń
  13. Zupełni nie znam sie na hafcie matematycznym, ale ta choineczka jest badzo subtelna. Przyciaga oko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to czas najwyższy go poznać. Dziękuję i pozdrawiam :-)

      Usuń
  14. Hafcik , uroczy, jakos nie trafiłam w sieci na ten wzorek choinki a jest świetny Ktos dostanie sliczną karteczkę mam nadzieję :-)
    Fotki tez wyszly Ci bardzo ładnie .
    Miłej zabawy i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :-)

      Kartka ma już swoją adresatkę, czekam tylko na odpowiedni czas, bo teraz jeszcze za wcześnie, by ją wysyłać :-)

      Usuń
  15. Świetna choineczka:) pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Moniko i pozdrawiam również :-)

      Usuń
  16. Ślicznie wygląda ta choineczka, haft wykonany jest bardzo starannie.
    Cieplutko pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewo, również pozdrawiam :-)

      Usuń
  17. Wlasnie spoglądam ponownie na twoja pracę bo tak mi sie twoja choineczka spodobala co napisałam juz wcześniej ale widzę ze sie nie pokazało :( wiec dokumentuje drugi raz śliczniutka :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Marzenko, że kartka tak Ci się podoba :-)

      Usuń
  18. Super :) wyglada, jak obsypana brokatem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to cień do powiek, nie brokat. Serdecznie Ci Elu dziękuję :-)

      Usuń
  19. Bardzo ładnie wygląda choć wydaje mi się że na czarnym mogłoby wyglądać ciekawiej. Tu złoto nie kontrastuje aż tak widocznie. Ale to mogą opinia tak "na boku", pomysł bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-)

      To prawda, na czarnym tle kontrast byłby wyraźniejszy, ale jakoś tak mi nie bardzo pasowało do tej pracy. Na fiolet zdecydowałam się dlatego, że bardzo go lubię, a po drugie - na jasnym tle kontrast byłby jeszcze mniejszy.

      Usuń
  20. Śliczna ta choinka - majstersztyk. I też bym powiedziała, ze to "choinki" w liczbie mnogiej, bo koraliki raz się pojawiają, a raz znikają na zdjęciach :) Takie wrażenie robi 3 i 4 zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. super!
    świetnie wydumałas "świeczki"

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękna Karteczka . Oj chciałabym taką dostać z życzeniami.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna karteczka :) Podziwiam, że udało Ci się sfotografować fiolet ze złotem, bo mnie te dwa kolory zawsze wychodzą masakrycznie (i jeszcze czerwień) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu :-)

      To, że kolory wyszły jak należy, to czysty przypadek, jednak fioletowy koralik pośrodku gwiazdki na czubku choinki swego prawdziwego koloru nie pokazał.

      Usuń
  24. świetna ta karteczka, przepięknie udekorowana choineczka :)

    OdpowiedzUsuń
  25. delikatna i bardzo urocza choinka, kolorki jak najbardziej przemawiają do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba, dziękuję :-)

      Usuń
  26. Bardzo ładna i pomysłowa karteczka, koraliki to przysłowiowa wisienka na torcie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow! niesamowicie pięknie się prezentuje Twoja choineczka. Podziwiam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękna karteczka! Haft matematyczny złota nitką prezentuje się bardzo elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wspaniała choinka, pięknie wystrojona :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Karteczka naprawde cudna .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arleto, pozdrawiam również :-)

      Usuń
  31. Sliczna kartka, zawsze podziwiam te haftowane kartki.
    . Ale sie dziwię, że Danusia dopuściła Ci ją do zabawie w kolory. Widocznie sama nie zna swojego regulaminu i dlatego Ci się upiekło. I dobrze! Może się Danusia nie dopatrzy! Pozdrawiam serdecznie
    O tak brzmi jeden z punktów regulaminu:
    8.Zgłoszona praca nie może brać udziału w innych wyzwaniach i zabawach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mea culpa! Naprawione - czy zostanie wybaczone?

      Usuń
  32. Bardzo ładna karteczka:) Trudno coś takiego sfotografować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-)

      Tak, trudno, dlatego zdjęcia są, jakie są.

      Usuń
    2. Ja wyszywam błyszczącymi nićmi i wszystkie moje fotografie są byle jakie, niestety:)

      Usuń
  33. Pięknie wyszła Ci ta karteczka. Takiej techniki jeszcze nie próbowałam ale może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu i zachęcam do spróbowania :-)

      Usuń
  34. Pięknie wyhaftowana choinka :) Kartka wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dopiero teraz docieram do pozostałych kolorystek,troszkę zawirowań u mnie było i mała niedyspozycja o czym Was informowałam .
    Widzę ,że wszystko jest w porządeczku ,a kolorki tak pięknie pokazałaś ,że nikt nie ma wątpliwości czy złoto to złoto .Kochana choineczkowy wzorek jest prześliczny i tak pięknie wkomponowałaś te cekinkowe imitacje bombek.Super.
    Pozdróweczka
    P.
    Ja też mam zielone oczęta :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Gdybyś chciała aby Twoja praca była na kolażu proszę prześlij fotkę na maila ,bo kopiowanie masz zabronione .

    OdpowiedzUsuń
  37. Piękna praca, taka delikatna, a za razem bogata.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Cudo! Niesamowicie mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  39. Śliczna kartka, a złoto pięknie błyszczy, pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  40. bardzo fajna, bo delikatna i urocza :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ostatnio podczas wizyty Arteńki i ja zakosztowalam piękn haftu matematycznego...
    Cudna kartka... zachwyca!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, czytałam relację i u Ciebie i u niej, dziękuję :-)

      Usuń
  42. przepiękny obrazek
    uświadamia mi on ze to już grudzień i czas najwyższy wiać się za dekorowanie domku
    bo jak to tak "mikołajki" bez skarpet i dekoracji??

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak starannie wyhaftowana choineczka!, super obrazek:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Ależ żeś pięknie " uszyła " tę kartkę :)
    Wspaniałość :)
    Pozdrowionka :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem z niej bardzo zadowolona, dziękuję :-)

      Usuń
  45. Piękna świąteczna karteczka "wyszła" spod Twoich rączek:))) Osóbka, która ją otrzyma będzie zachwycona.
    Świetnie połączyłaś kolorki, pomysłowo ubrałaś wyhaftowaną choineczkę bombeczkami.
    Pozdrawiam serdecznie:)Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu :-)

      Ja sama zazdroszczę adresatce tej kartki.

      Usuń

Dziękuję :-)