04.05.2014

RYBECZKA JULECZKI :-)

"Ciocia, wykłuwaj!" - zarządziła któregoś dnia moja pięcioletnia Siostrzenica. "Mam wykłuwać?" - odpowiedziałam pytaniem na pytanie. "Tak, masz wykłuwać." "A może powykłuwamy razem?" - zaproponowałam. "Nie... Mam za malutkie rączki..." - odpowiedziała Dziewczynka, a po chwili wybierała już wzór dostosowany do takich właśnie malutkich rączek jak Jej i kolory nici. Jakiś czas później na światło dzienne wypłynęła ta oto rybka.

Fish ze stitchingcards.com
A jeszcze później wyczytałam, że wzór jest przeznaczony dla dzieci od lat... ośmiu. Gdy powiedziałam o tym Siostrzenicy, mało z dumy nie pękła, że sobie z nim poradziła. Teraz pracujemy nad kotem, bardzo powoli.

Jaki był mój wkład w Jej pracę? Ano taki, że przygotowałam odpowiedniej wielkości papier, wydziurkowałam wzór, nawlekałam igłę, przyklejałam końcówki nici i pokazywałam kolejność dziurek - igłą machała Siostrzenica. A, i przykleiłam oczko. Dla porównania - tutaj »»» znajdziecie tę samą rybkę wykonaną przeze mnie - różnicy nie widać. 

19 komentarzy:

  1. No Ciocia, możesz być dumna ze swojej siostrzenicy, świetna robota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hafcik jak zawsze wspaniały. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudownie zrobione wszystkie prace w tym blogu są piękne.Pięknej,spokojnej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdolna nauczycielka, zdolna uczennica:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, żebyś wiedziała, że uczennica zdolna - tańczy, śpiewa, całymi dniami rysuje i jeszcze haftuje troszeczkę.

      Usuń
    2. Czyli Mała Artystka rośnie:) I dobrze, że ja to cieszy i lubi takie rzeczy robić, oby jak najdłużej się tym bawiła:)
      Dzięki za komentarz:)

      Usuń
  5. Brawo dla małej artystki! Twoja rybka jesteś przepiękna! Życzę kolejnych świetntych prac małym rączkom

    OdpowiedzUsuń
  6. Annetto, że Ty jesteś dumna w to nie wątpię. Wyobrażam sobie rozpierającą radość małolatki. Wiem coś o tym, bo sama uczyłam swoją wnusię haftu. Ta rybka wyszła wspaniale. Ucałuj maluchę ode mnie za piękną pracę.

    OdpowiedzUsuń
  7. ---------/ *SERDECZNIE!
    ------------- ///***WITAM
    ----------( | (.) (.)DZIEŃ!
    -------o00o--(_)--o00o DOBRY!
    ♥♥¸.•*´•♥*♥•`*•.¸♥♥

    Życzę miłego dnia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Napisałaś u mnie: Pięknie. Szkoda, że ja taka zdolna nie jestem
    Myślę, że jesteś bbardzo bardzo zdolna i to wszechstronnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że jestem zdolna, tyle że nie twórczo, a odtwórczo :-)

      Usuń
    2. Z tym twórczo i odtwórczo to jest to (według mnie) bardzo względne.
      Przy okazji bardzo dziękuję za przeczytanie mojej opowieści i komentarz z odpowiedzią na pytanie:)

      Usuń
    3. W sumie masz rację - np. haft krzyżykowy, czy szydełko to też "odtwórczość", jeśli ktoś z gotowych wzorów korzysta.

      Usuń

Dziękuję :-)