04.08.2013

ZŁOTA MYSZKA

Haft matematyczny nie sprawia mi większych trudności, ale żeby zapanować nad chaosem wywołanym obfitością wzorów i nabrać jeszcze większej wprawy, postanowiłam zacząć uczyć się go od podstaw, a pomocą służyć mi będą wzory oferowane na stitchingcards.com (SC). Dlaczego właśnie te, a nie inne? Ano dlatego, że tylko tam istnieje możliwość sortowania ich według stopnia trudności wykonania. 

Oczywiście nie będę wyszywać wszystkich wzorów jak leci (choć nie ukrywam, że jest to kuszące), a tylko te, które mi się spodobają i będą mogły przydać się komuś. Będą też zdarzały się okolicznościowe odstępstwa od przyjętej kolejności, czyli od czasu do czasu, w zależności od potrzeb (urodziny, święta itp.), będą pojawiały się obrazki z poziomów wyższych niż ten, nad którym aktualnie pracuję, jak również obrazki wykonywane na podstawie wzorów z innych miejsc.

A teraz - do dzieła!

Na początek złota myszka z dziecinnie prostego i dla dzieci przeznaczonego poziomu 1 (wszystkich poziomów jest 7). Gdy teraz na nią patrzę, to sobie myślę, że mogłam nie trzymać się kolorystyki proponowanej w opisie wykonania i wyszyć ją w bardziej naturalnych dla niej kolorach, czyli brązach i szarościach, no bo kto widział złotą myszkę? Nie mówiąc już o tym, że byłaby wtedy bardziej widoczna. Odstępstwem są natomiast oczy myszki i jej nos. W oryginale oczy są przyszytymi czarnymi koralikami, a nosa nie ma w ogóle, choć można uznać, że tworzą krzyżujące się w tym miejscu nici. Choć na prawej stronie tego nie widać (ale na lewej, "niepokazywalnej", już tak), to ogon też wyszyłam ściegiem nieco innym niż w oryginale.


                                       
Jak myślicie - dotrwam do ostatniego, czyli siódmego, poziomu?

2 komentarze:

  1. Anetko, znając Twoje zacięcie i talent, na pewno dasz radę z poziomem siódmym, a z czasem stworzysz swoje własne poziomy. Myszka fajna, ale poprzednie prace podobają mi się o niebo bardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Danfi, dziękuję.

      Przyznam Ci, że nie jesteś pierwszą osobą, która uważa, że wcześniejsze moje prace były lepsze, bo i rzeczywiście - tworzone na bazie koła wzory z poziomu 1 i 2 nie są tak ciekawe, jak te z poziomów wyższych, chociaż jakby dać im odpowiednią oprawę, też mogłyby być interesujące, ale niestety - w tym miejscu moja kreatywność się kończy.

      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję :-)